Veelgestelde vragen
Ga gelijk door naar:
- Algemeen
- Boekingen
- Bestemmingen
- Betaal- en Annuleringsvoorwaarden
- Reisdocumenten en verzekeringen
- Accommodaties
- Vlucht
- Huurauto
- Reizen met kinderen
- Klantenservice
Algemeen
Wat is By June en hoe verschilt het van andere reisorganisaties?
By June specialiseert zich in unieke vakanties, ver weg van de alledaagse drukte. Onze vakanties zijn rustgevend en verrassend anders. Bij ons betekent vakantie onthaasten en volledig tot rust komen. Met een auto inbegrepen in je boeking, heb je de vrijheid om te verkennen en te ontspannen waar je wilt, in je eigen ritme. We selecteren zorgvuldig verborgen pareltjes, persoonlijk bezocht en goedgekeurd, zodat jij zonder verrassingen kunt genieten. Onze focus ligt op vertrouwde vakantiebestemmingen, waar je kunt genieten van ontspannen dagen onder de zon.
By June biedt pakketreizen aan, inclusief vlucht, huurauto en verblijf.
Zijn er speciale aanbiedingen of kortingen beschikbaar voor By June?
Voor het volgen van speciale aanbiedingen of kortingen, raden wij je aan om je in te schrijven op de nieuwsbrief. Daarnaast tonen wij het als er een speciale aanbieding actief is, deze wordt getoond op de beginpagina.
Boekingen
Hoe kan ik een vakantie boeken met By June?
Je kunt een vakantie met By June boeken middels de website, een reisagent of via de telefoon telefonisch. Wij helpen je graag met het uitkiezen van een juiste bestemming en accommodatie. Telefonisch zijn wij bereikbaar op +3120 4499470, gedurende onze kantoortijden van maandag tot en met vrijdag van 09:00u tot 18:00u en zaterdag van 10.00u tot 17.00u. Wij zijn gesloten tijdens feestdagen.
Toch liever je vragen op de mail zetten? Dat kan naar info@byjune.nl. Wij doen ons best om je vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden!
Wat is inbegrepen?
Standaard inclusief zijn de vlucht, verblijf en huurauto.
Wanneer is mijn boeking definitief?
Je boeking is definitief wanneer je de bevestigingsfactuur hebt ontvangen. Hierna kan je de boeking ook pas aanbetalen in de mijn By June omgeving.
Wanneer ontvang ik mijn factuur?
De bevestigingsfactuur ontvang je binnen twee werkdagen.
Mijn-By June omgeving doet het niet
Via ‘log in met je boekingsnummer’ kan je inloggen in je boeking zonder account aan te maken. Je vult hier je reserveringsnummer en achternaam in en vervolgens volgt er een veiligheidsvraag. Je zit nu in je boeking. Geeft de website aan dat de boeking nog niet door ons bevestigd is? Bekijk dan eerst of je van ons al een bevestigingsfactuur hebt ontvangen, hierna kan je pas inloggen. Mocht het later gebeuren, neem dan contact met ons op.
Enkel mijn eerste voornaam staat op het ticket?
Het klopt dat alleen de eerste voornaam van het Nederlands paspoort op het ticket hoeft te staan. Heb je geen Nederlands paspoort en zie je dat enkel de eerste voornaam op het ticket staat, neem dan contact op.
Mijn achternaam staat aan elkaar geschreven?
Vanwege een internationale afspraak zullen spaties in achternamen vervallen en worden voorvoegsels en naam aan elkaar geschreven op de tickets vermeld.
Hoe kan ik mijn naam aanpassen in de boeking?
Tot 24 uur voor vertrek kan je je naam kosteloos aanpassingen via Mijn.byjune.nl voor alle Corendon Airlines vluchten. Telefonisch kost een naamswijziging € 25 (exclusief KLM vluchten). Neem hiervoor contact op met ons Contact Center via: 020 449 94 70.
Bestemmingen
Kan ik meerdere bestemmingen combineren?
Het is helaas niet mogelijk om meerdere bestemmingen te combineren. Wat wel mogelijk is, is op een bestemming meerdere accommodaties. Zo kan je bijvoorbeeld eenvoudig de noord, en zuidkust van een eiland ontdekken, of meerdere plaatsen in bijvoorbeeld Andalusië! Heb je interesse in een combinatie reis? Mail of bel ons voor meer informatie.
Betaal- en Annuleringsvoorwaarden
Welke betaalmethoden accepteert By June?
Je kan met By June betalen met IDEAL, Mastercard, VISA en Maestro.
Hoeveel bedraagt de aanbetaling van mijn vakantie?
In de voorwaarden van Corendon staat vermeld dat na het maken van een boeking een aanbetaling van 35% van de basisreissom, samen met de volledige kosten (100%) van de bijdrage aan het Calamiteitenfonds, de reserveringskosten en alle eventuele extra's die apart worden bijgeboekt, vereist is. Tot de extra's behoren onder andere: parkeerfaciliteiten, verzekeringen en bagage.
Hoe zit het met annuleringen en wijzigingen in mijn boeking?
Voor informatie over annuleringsvoorwaarden en wijzigingen in boekingen raden we aan onze algemene voorwaarden te raadplegen of contact op te nemen met onze klantenservice.
Bij een boeking tot 3 weken voor vertrek heb je standaard 3 dagen bedenktijd (inclusief de boekdatum). Binnen de bedenktijd kun je nog kosteloos omboeken, daarna gelden de omboekvoorwaarden. Binnen 3 weken voor vertrek is de boeking definitief en geldt er geen bedenktijd meer. De boeking kan dan ook niet meer kosteloos geannuleerd worden (ook niet op de dag van boeking). Je kan je reis tot 6 weken van te voren omboeken, hier rekenen wij wijzigingskosten voor, plus een eventuele meerprijs. Neem contact op over de voorwaarden.
Neem in alle gevallen contact op met By June via het mailadres/ of telefoonnummer dat bij ons bekend is.
Reisdocumenten en verzekeringen
Welke reisdocumenten zijn nodig voor mijn reis?
Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor de juiste grensdocumenten voor jouw vakantie, ook wanneer er wijzigingen in de regelgeving zijn doorgevoerd. Wij raden je aan de website van de rijksoverheid te bekijken.
Je reisdocumenten worden zowel bij de check-in als bij het instappen gecontroleerd. Mochten de documenten niet correct zijn, of verlopen zijn en je wordt geweigerd, dan zijn deze kosten altijd voor eigen rekening.
Biedt By June reisverzekeringen aan?
Tijdens het maken van een boeking via de website kan je ervoor kiezen een reis/ annuleringsverzekering af te sluiten. Dit is enkel mogelijk bij het maken van een boeking via de website. Achteraf en tijdens het maken van een boeking aan de telefoon is dit niet mogelijk. Wel is het mogelijk bij een externe partij achteraf nog een verzekering af te sluiten.
Wij bieden de verzekering aan via CHUBB: Welkom bij het Chubb Claim Centre (chubbclaims.com)
Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
De vliegtickets, hotelvouchers en routebeschrijving naar je accommodatie ontvang je ca. 7 dagen voor vertrek in je mailbox.
Accommodaties
Kan ik specifieke voorkeuren doorgeven voor mijn vakantie?
Tijdens het maken van de boeking kan je preferenties doorgeven. Preferenties zijn niet gegarandeerd en gaan op basis van beschikbaarheid. Mocht je iets specifieks willen neem dan contact op met By June.
Hoe laat kan ik inchecken en uitchecken bij de accommodatie?
De inchecktijden liggen vaak na 15:00 en uitchecken vaak voor 10:00. Dit kan per accommodatie verschillen.
Wat is de afstand tot mijn accommodatie?
Alle geschatte afstanden en reistijden kan je terugvinden onder het 'Vlucht'-kopje bij de desbetreffende accommodatie.
Is mijn accommodatie rolstoeltoegankelijk?
Of jouw gewenste accommodatie geschikt is voor mindervaliden, is terug te vinden onder de faciliteiten van de accommodatie. Indien je gebruikmaakt van een rolstoel, is het verstandig contact op te nemen met ons Contact Center om te kijken naar de mogelijkheden.
Vlucht
Vanaf welke luchthaven kan ik vertrekken?
Vertrek vanaf Amsterdam/Schiphol is voor alle bestemmingen mogelijk. Vertrek je liever vanaf een andere luchthaven? Selecteer dan in het boekingsproces de luchthaven van je keuze. Wij vliegen vanaf Amsterdam, Brussel, Eindhoven, Groningen, Maastricht en Rotterdam. LET OP: We vliegen niet vanaf alle luchthavens naar iedere bestemming.
Is mijn vlucht inclusief bagage?
Handbagage is bij iedere reis inbegrepen. Afmeting en gewicht kan per bestemming en luchtvaartmaatschappij verschillen. LET OP: handbagage is niet altijd een trolley, vaak gaat dit om een kleinere tas die onder de stoel voor je past. Voor een trolley dient vaak bijbetaald te worden.
Ruimbagage is niet inbegrepen.
Klik hier voor meer informatie over bagage. Hier kan je ook inzien hoeveel handbagage is inbegrepen.
Kan ik ruimbagage bijboeken?
Dat kan zeker! Dit kan tot ongeveer een week van tevoren. Neem in alle gevallen contact op met ons via de telefoon of e-mail.
Er staat geen ruimbagage op mijn ticket vermeld?
Dat klopt. Ook al heb je al ruimbagage gereserveerd voordat de vliegtickets worden toegestuurd, dan wordt op het vliegticket alsnog altijd 0 kg vermeld. Uiteraard kun je gereserveerde bagage wel terugvinden/controleren. Log hiervoor in met je boekingsnummer bij "Mijn By June" of op de website van de luchtvaartmaatschappij die je vlucht zal uitvoeren.
Waar kan ik stoelen reserveren en inchecken voor mijn vlucht?
Stoelen reserveren doe je bij de airline, dit gaat buiten ons om.
Bij vluchten uitgevoerd door Transavia, kun je inloggen via transavia.com. Je kiest hierbij inloggen via boekingsgegevens en gebruikt je By June boekingsnummer (dit nummer bestaat uit 7 cijfers) om in te loggen. Bij Transavia kun je vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek online inchecken met je 7-cijferig reserveringsnummer
Bij vluchten uitgevoerd door Corendon, kun je inloggen bij fly.corendon.com. Ook hiervoor gebruik je het By June boekingsnummer. Indien je vliegt met Corendon Airlines of Corendon Dutch Airlines kun je vanaf 48 uur tot 5 uur voor vertrek online inchecken en je boardingpass uitprinten via Fly Corendon.
Bij vluchten uitgevoegd door KLM, kun je inloggen bij klm.nl. Het boekingsnummer staat in je bevestigingsfactuur. Per boeking ontvang je één code voor de heen- en terugvlucht. Met deze code kun je online inchecken vanaf 30 uur tot 1 uur voor vertrek. Voor online inchecken bij KLM klik hier.
Bij vluchten uitgevoerd door Brussel Airlines, kun je inloggen via corendon.modifly.shop.
Bij Brussels Airlines kun je vanaf 24 uur tot 1 uur voor vertrek inchecken en stoelen reserveren.
Log in met het 7-cijferig reserveringsnummer van By June en de achternaam van de hoofboeker. Op de volgende pagina kun je meerdere personen toevoegen en de stoelen selecteren. Als je geen stoel wilt reserveren wordt deze automatisch toegewezen tijdens het (online) inchecken, de stoelen zijn dan niet gegarandeerd naast elkaar
Helaas is het niet mogelijk vooraf stoelen te reserveren of online in te checken voor Vueling.
Waarom kom ik niet in mijn Transavia boeking?
Vanaf 6 weken van te voren kan je inloggen bij Transavia. Let op: Dit geldt zowel voor de heen- als terugvlucht.
Zijn de gepubliceerde vluchttijden de definitieve vluchttijden?
Nee, de gepubliceerde vluchttijden zijn geen definitieve vluchttijden. Ze kunnen altijd tot kort voor vertrek nog wijzigen. De vlucht kan iets eerder of later vertrekken maar een ochtendvlucht kan ook een avondvlucht worden of andersom. Dit hoort bij een chartervlucht, als onderdeel van een pakketreis.
Mijn vliegtijden zijn gewijzigd, mag dat zomaar?
De vluchttijden zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen daar dat het chartervluchten zijn. Zelfs na ontvangst van de vliegtickets of de reisdocumenten kan de vluchttijd nog veranderen. Daar hebben wij jammer genoeg geen invloed op. De betreffende chartermaatschappij maakt twee weken voor vertrek haar definitieve vluchtschema bekend. Via mijn.byjune.nl kun je op ieder moment inloggen voor het actuele vluchtschema. De betreffende chartermaatschappij maakt 2 weken voor vertrek haar definitieve vluchtschema bekend.
Mocht er na deze bekendmaking toch nog een wijziging in de vluchttijden zijn, dan sturen wij je direct een e-mail om je hierover te informeren.
Wij adviseren je om vanaf een dag voor aanvang van de reis zelf de vluchttijden te checken
Mijn bagage is vermist of beschadigd, wat kan ik hiermee doen?
Voor vermiste of beschadigde bagage laat je een PIR-rapport opmaken bij de bagageafhandelaar van de luchtvaartmaatschappij. Deze zijn meestal te vinden in de bagagehal of aankomsthal van de luchthaven.
Verlaat je de aankomsthal zonder melding, dan vervalt mogelijk je recht op schadevergoeding.
Bewaar je claimtags en boardingpassen zorgvuldig; deze zijn nodig voor het opmaken van het rapport.
Neem contact op met de Lost & Found afdeling (lostandfound@corendon.nl) van Corendon Dutch Airlines voor verloren of beschadigde bagage op CD-vluchten. Zij ontvangen graag een kopie van het PIR-rapport om je te helpen zoeken naar je bagage.
Raadpleeg de website van Corendon Airlines voor verloren of beschadigde bagage op XC/XR-vluchten.
Raadpleeg de website van de luchtvaartmaatschappij wanneer je met een andere luchtvaartmaatschappij vloog
Moet ik zelf mijn vluchten checken?
Je ontvangt een week van tevoren van ons vluchtvouchers, op deze staan de tijden die op dat moment bekend zijn. Helaas komt het wel eens voor dat een vlucht verlaat of vervroegd wordt, daarom is het belangrijk altijd zelf de vlucht in de gaten te houden. Het is ook mogelijk ons te bellen hiervoor.
Kan ik parkeren bij de luchthaven?
Je kan parkeren bij de luchthaven tegen een meerpijs. Bij Qparc is dit te boeken via ons. Vertrek je vanaf Maastricht, dan kun je, als By June passagier, gebruik maken van gratis parkeergelegenheid bij de luchthaven.
Huurauto
Wanneer ontvang ik mijn autovoucher?
Je autovoucher van Green Motion, Monza en Sunny Cars ontvang je ca. 7 dagen voor vertrek van ons. Je voucher van Smart Wheels komt in de vorm van een Rental Agreement en wordt naar je toegestuurd vanuit Smart Wheels.
Waarom krijg ik een mail ‘Pending’ van Smart Wheels
Dit is een automatische mail die je ontvangt van Smart Wheels na het invullen van de link. Meer informatie over de stappen van het huren bij Smart Wheels vind je onder: www.byjune.nl/smart-wheels
Hoe is mijn auto verzekerd?
Met Sunny Cars is je auto all-risk verzekerd.
Met Smart Wheels is je auto all-risk verzekerd.
Met Monza heb je een eigen risico.
Met Green Motion heb je een eigen risico.
Meer informatie over autohuur vind je onder: autohuur.
Zijn er bepaalde vereisten voor het huren van een auto?
Jazeker. De eisen vind je terug via de volgende pagina: www.byjune.nl/autohuur
Kan ik specifieke autotypes kiezen bij het boeken van een huurauto?
Per bestemming ligt dit verschillend. Je kan een kijkje nemen bij autohuur of bij de accommodatie de autopagina checken.
Wat zijn de brandstofvoorwaarden van mijn auto?
Je levert de auto weer in met hetzelfde aantal benzine dat je hem in ontvangst heb genomen.
Wat moet ik doen in geval van een ongeval of pech met mijn huurauto?
Ongeveer 7 dagen voor vertrek ontvang je de autovoucher. Hierin staat informatie over wat je moet doen in het geval van een ongeval.
Zijn er extra kosten waar ik rekening mee moet houden bij het huren van een auto?
De kosten ter plaatse zijn per bestemming verschillend. Voor een uitgebreid overzicht van jou bestemming raden we je aan de volgende link te bekijken: autohuur.
Hoe kan ik de auto ophalen en terugbrengen?
De ophaalinstructies krijg je opgestuurd ca. 7 dagen voor vertrek, samen met je andere reisdocumenten
Heb ik een creditcard nodig voor de autohuur?
Enkel voor Curaçao is geen creditcard nodig. Voor de overige bestemmingen is een creditcard op naam van de hoofdboeker verplicht.
Mijn creditcard staat niet op de naam van de hoofdboeker, wat nu?
Als de hoofdboeker geen credit card heeft op zijn naam, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met By June (doorlinken).
De vakantie is inclusief auto, geldt dit van aankomst tot vertrek?
Ja. De autohuur is vanaf aankomst tot vertrek, mits anders afgesproken.
Ik kom heel vroeg/ heel laat aan. Is het autoverhuurkantoor dan (nog) wel open?
Wij geven de aankomst- en vertrektijden door aan de autoverhuurkantoren. Zij accepteren de boeking, vaak tegen een kleine toeslag die ter plaatse betaald dient te worden.
Op de factuur staat “geen transfer inbegrepen”, maar ik heb toch inclusief huurauto geboekt?
De tekst ‘’geen transfer inbegrepen’’, kan je negeren. Als er een transfer nodig is om bij de huurauto te komen, staat dit vermeld op het voucher en is dit inclusief.
Kan ik een tweede huurauto bij boeken?
Het is mogelijk een tweede huurauto tegen meerprijs bij te boeken. Neem hiervoor contact op met ons.
Hoeveel auto’s zijn inbegrepen als ik meerdere kamers boek?
Bij je boeking is altijd 1 huurauto inbegrepen. Deze is ook in de prijs opgenomen.
Hoe kan ik mijn auto van Smart Wheels upgraden?
Als je met meer dan vier reist, of graag een ruimere auto wil in Curaçao kan het fijn zijn om een upgrade te nemen. Dit is helaas niet via ons mogelijk. Na je boeking krijg je in de bevestigingsfactuur een link toegestuurd. Deze link dien je in te vullen voor het voltooien van je autohuur. In deze link kan je kiezen voor een upgrade, deze upgrade betaal je direct aan Smart Wheels.
Reizen met kinderen
Ik ga op vakantie met kleine kinderen, zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Iedere vliegmaatschappij heeft daar zijn eigen regels voor. Alles wat je maar zou willen weten over vliegen met baby’s en kinderen vind je hier:
Vlieg je met Corendon klik hier.
Vlieg je met Transavia klik hier.
Vlieg je met KLM klik hier.
Vlieg je met Vueling klik hier.
Mijn baby wordt 2 tijdens de vakantie. Waar moet ik rekening mee houden?
Baby's tot 2 jaar hebben geen eigen stoel in het vliegtuig. Als je baby 2 wordt tijdens de vakantie ligt het aan de luchtvaartmaatschappij of dat iets uitmaakt:
Bij Corendon (Dutch) airlines hebben baby’s tot twee jaar geen eigen stoel op heen- en terugvlucht. Ze moeten bij een ouder op schoot zitten. Wordt de baby tijdens de vakantie twee jaar, dan heeft het kind op de terugvlucht wel een eigen stoel zonder extra kosten.
Bij Transavia hebben baby’s tot twee jaar geen eigen stoel op heen- en terugvlucht. Ze moeten bij een ouder op schoot zitten. Wordt de baby tijdens de vakantie twee jaar, dan heeft het kind op de terugvlucht wel een eigen stoel zonder extra kosten.
Bij KLM worden baby’s zowel voor de heen-als terugreis als kind met een eigen stoel beschouwd als de baby tijdens het verblijf op de vakantiebestemming 2 jaar wordt. Boekingen via de By June website kunnen een prijscorrectie nodig hebben. Neem contact op met het Contact Center voor de juiste prijs.
Voor andere luchtvaartmaatschappijen kan je contact opnemen met ons Contact Center.
Ik heb een autostoeltje/ babybedje nodig voor mijn kind, hoe kan ik deze reserveren?
Bij het maken van een boeking kunnen jullie de preferentie babybedje selecteren. Voor het boeken van een babystoeltje vragen wij je contact op te nemen met info@byjune.nl. Noem je boekingsnummer en geef aan dat je graag een autostoeltje wilt boeken. Aan een autostoeltje zit altijd een meerprijs en dient ter plaatse te worden betaald. Via Smart Wheels kan het stoeltje zelf bijgeboekt worden via de link. Deze dient direct betaald te worden.
Klantenservice
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice van By June?
Je kan ons bereiken via de mail: info@byjune.nl, via social media of via de telefoon +3120 4499470.
Wat moet ik doen als er zich problemen voordoen tijdens mijn vakantie?
Mocht er onverhoopt iets zijn tijdens je verblijf in de accommodatie, meldt dit dan direct bij je accommodatieverschaffer. Indien er geen oplossing kan worden geboden, neem dan contact op met onze agent ter plaatse, zodat het probleem zo vroeg mogelijk tijdens je vakantie kan worden opgelost. Houd er rekening mee dat indien klachten niet op de bestemming zijn gemeld, deze niet in behandeling worden genomen. Voor meer informatie over klachtafhandeling verwijzen we je graag naar de volgende link